2. Què he de tenir en compte de la persona acollida?

A l’hora de fer una activitat d’acollida hi ha un conjunt d’elements de la persona que acolliu que heu de tenir en compte. Fer aquest exercici de reflexió us ajudarà a pensar quines activitats podeu fer, quins recursos podeu fer servir, etc.

País d’origen: d’on prové la persona acollida?, quin és el seu context cultural?

Llengües: quina és la seva llengua materna i la seva llengua d’ús habitual?, quines altres llengües coneix?, quins coneixements té d’aquestes llengües (comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita)?

Tingueu en compte que si la persona que acolliu és parlant d'una llengua romànica o en té un bon coneixement, trobareu tot un conjunt de recursos destinats a l'aprenentatge del català des de la intercomprensió de llengües romàniques.

També pot ser important conèixer com ha estat el primer contacte que ha tingut amb la llengua catalana. Ha estat abans d’arribar a Catalunya o un cop aquí? Ha estat positiu?

D'altra banda, us ajudarà saber si ha fet alguna formació de llengua catalana abans de l'activitat d'acollida.

Aspectes socials: quin és el context social de la persona acollida en el seu país d’origen?, i a Catalunya?

Estudis i professió: què està estudiant la persona acollida?, en quin àmbit de coneixement i en quin nivell d’estudis?

Si sou del mateix àmbit de coneixement ja teniu algun punt en comú i pot ser molt útil per a la persona acollida conèixer vocabulari d’aquest àmbit per al seu desenvolupament acadèmic i professional.

També pot ser important saber en quin nivell d’estudis està; per exemple, cursant un grau o un màster, fent la tesi doctoral en un grup de recerca, etc.

Necessitats personals, acadèmiques i professionals: quines necessitats lingüístiques té la persona acollida, en tots els àmbits?

És important saber quines expectatives té la persona que acollim, què és el que pensa que necessita practicar o millorar i si es vol centrar en algun àmbit en concret o en més d’un.

Interessos personals: quines aficions i quins interessos personals i culturals té la persona acollida? Potser en compartiu algun i us serveix de punt de trobada per a practicar la llengua!

Temps d’estada a una universitat catalana: quant temps té previst estar-se a Catalunya la persona acollida?

Aprenentatge de català: quin és el motiu, o els motius, que té la persona acollida per aprendre català?:

- Desenvolupar-se amb normalitat en el context de la vida quotidiana.
- Desenvolupar-se amb normalitat en el context de la vida acadèmica o professional.
- Un cop finalitzats els estudis, introduir-se en el mercat laboral català.
- Facilitar la seva interacció social a la universitat i a Catalunya.
- Altres.

Darrera modificació: divendres, 14 març 2014, 11:23
Omet Navegació

Navegació